وضعیت عجیب و غریب استقلال در بازار نقل و انتقالات نه تنها هواداران بلکه پیشکسوتان استقلال را نیز به شدت متعجب کرده تا حدی که حتی آنهایی که با مسائل فنی فوتبال نیز به خوبی آشنایی دارند متوجه نمی‌شوند استقلال بر اساس چه ساز و کاری در حال فعالیت در نقل و انتقالات است!

معادله پیچیده باشگاه استقلال در نقل و انتقالات؛ سرگیجه در سرزمین آبی!

به گزارش قدس آنلاین،استراتژی نامشخص آبی‌ها در فرایند یارگیری و نقل و انتقالات ابهامات فراوانی را به دنبال داشته به شکلی که هیچ پاسخ قانع کننده ای برای هواداران و کارشناسان با شرایط کنونی وجود ندارد!

به عنوان مثال کادرفنی استقلال از همان بدو ورود تمایلی برای استفاده از سیدحسین حسینی نداشت به همین خاطر این موضوع را به اطلاع حجت کریمی رساند تا آنها به حسینی این موضوع را اعلام کنند، حسینی که در جریان این اتفاقات قرار گرفته بود، با انتشار یک استوری خداحافظی به شکلی کاملا شفاف جدایی خود را از استقلال اعلام کرد تا هواداران منتقد وی از این بابت ابراز رضایت کنند اما تغییرات مدیریتی استقلال و خروج کریمی و حضور خطیر باعث شد سیاست گذاری نکونام آنطور که باب میلش بود پیش نرود، تا جاییکه دست استقلال در این حوزه خالی ماند.

استرس هواداران برای خالی ماندن این پست و فشار بیش از اندازه به مدیریت باشگاه تا جایی پیش رتف که دوباره زمزمه بازگشت سیدحسین حسینی به جمع آبی پوشان جدی شد، اتفاقی که به مذاق منتقدان حسینی به هیچ وجه خوش نیامد، اما حسینی با انتشار تصاویر آماده سازی خود به نوعی برای کادرفنی استقلال سیگنال فرستاد که آماده بازگشت است!

همزمان با این ماجرا کارشناسان و منتقدان با مرور اتفاقاتی که در هفته های اخیر رخ داده بود، مدعی شدند نبود استراتژی مشخص از سوی باشگاه استقلال بحران در پست دروازه بانی این تیم را تشدید کرد، به شکلی که پس از شوی خنده دار جذب بیرانوند استقلال دیگر نتوانست در حوزه نقل و انتقالات درست عمل کند و همچنان این سیاست گذاری اشتباه استقلال نکونام را در محاصره مشکلات کوچک و بزرگ قرار داده است!

در حاشیه شدت گرفتن این فضای انتقادی به سیاست گذاری های استقلال، خبر حضور احتمالی خالدآبادی ، دروازه بان تیم ملی امید به استقلال در برخی رسانه ها مطرح شد! 

موضوعی که حلاجی آن برای هواداران به شدت سخت بود اما انتشار نامه مدیر باشگاه هوادار خطاب به سرپرست سابق استقلال مبنی بر اعلام رقم  پیشنهادی رضایتنامه این بازیکن نشان داد سرمربی استقلال تمایل به جذب این بازیکن دارد به همین دلیل استقلال بایستی رقم حدود یازده میلیارد تومان به این باشگاه هوادار پرداخت کند تا رضایتنامه او برای حضور در استقلال صادر شود.

در شرایطی که هنوز هواداران استقلال در حال مرور اخبار مرتبط با حضور احتمالی دروازه بان تیم المپیک در باشگاه استقلال بودند، خبر ملاقات جواد نکونام با سیدحسین حسینی ابهامات پیرامون حوزه نقل و انتقالات استقلال را دو چندان کرد!

اما این پایان داستان عجیب و غریب استقلال در فرایند مذاکره با گلرها نبود، انتشار خبر مذاکره استقلال با امیر عابدزاده دروازه‌بان لژیونر ایرانی شاغل در فوتبال اسپانیا هواداران و پیشکسوتان این باشگاه را به شدت آچمز کرد تا این سوال به یک پرسش همگانی تبدیل شود که تفکرات حاکم بر حوزه نقل و انتقالات استقلال بر چه اساسی پایه ریزی شده که استقلال با وجود نداشتن مهاجم هدف و نوک و خروج محمد محبی و قایدی در شرایط کنونی این موضوع را به کلی فراموش کرده و در اوج ناباوری همزمان با سه دروازه بان در حال مذاکره است!

این اتفاق زمانی سوال برانگیز تر می‌شود که با نگاهی به فهرست استقلال می بینیم که علیرضا رضایی نیز همچنان با استقلال قرارداد دارد و استقلال می تواند از این گلر نیز بازی بگیرد!

هرچند مدیران استقلال در این خصوص هیچ اطلاع رسانی دقیقی در این خصوص نداشتند اما گفته می‌شود کادرفنی استقلال قصد دارد نامه عدم نیاز علیرضا رضایی را صادر کند تا او از فهرست بازیکنان بزرگسالان این تیم خارج شود و به جای او خالدآبادی را به عنوان بازیکن زیر 23 سال به فهرست استقلال اضافه کند. از طرفی مدیران استقلال در نظر دارند به مدیران پیکان پیشنهاد دهند تا رضایی را به این باشگاه بدهند و با پرداخت رقم کمتری سامان فلاح را به خدمت بگیرند، تا به این ترتیب با یک تیر دو نشان را هدف بروند، اما سوال اصلی اینجاست اگر نکونام قصد جذب عابدزاده را دارد موضوع ملاقات او با حسینی بر اساس چه تفکری بود؟ در حالی که استقلال در پست های دیگر به شدت دچار ضعف است و اگر بازیکنی جایگزین نفرات خارج شده نشوند این باشگاه با مشکلات بزرگتری مواجه خواهد شد!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.